Blije gezichten in de nieuwe winkel van Snepvangers Glas

(Ingezonden artikel. Foto: Snepvangers Glas)

BERGEN OP ZOOM – Blijven vernieuwen en inspelen op de actualiteit zit al sinds de oprichting in het DNA van Snepvangers Glas. Mede daarom was de uitbraak van corona geen reden om een tandje terug te schakelen. Niet alleen heeft het pand aan de voorzijde een nieuwe look gekregen, er is tevens een winkel ingericht waar zowel particuliere als zakelijke klanten iedere dag terecht kunnen.

Vast gezicht hier is Stefan Hopmans. Hij is eind 2019 het team komen versterken als logistiek commercieel medewerker. De nieuwe winkel, die op alle werkdagen van 8.00 tot 16.30 uur bezocht kan worden, is zijn domein. Zelfs in de zomer en vakantieperiode kunnen onze klanten hier terecht, voor advies op maat, zelf glas uitzoeken en afhalen. ‘Klaar terwijl u wacht’, is daarbij de norm want er is heel veel op voorraad. Niet alleen heel veel soorten glas maar ook tientallen typen glaslatten, voor prijzen die de concurrentie met de bouwmarkten zéker aankunnen.

Denken in oplossingen

Stefan voelt zich inmiddels helemaal thuis in ‘zijn’ winkel. Hij ontvangt hier de meest uiteenlopende klanten, van de klusbedrijven en schilders die heel goed weten wat ze nodig hebben tot de enthousiaste doe-het-zelver. “Die wil vaak wel wat uitgebreider geholpen worden”, legt de adviseur uit. “Vooral waar het de technische kant betreft. Over wat mooi of minder mooi is zal ik niet snel een oordeel vellen. Dat is een persoonlijke kwestie. Mijn rol is meer het meedenken en vinden van de juiste oplossing.” Het is wat hem betreft juist de combinatie van die verschillende klanten helpen en de meer logistieke uitdaging achter de schermen die het werk zo leuk maakt. “Het is zeer afwisselend en heel fijn om met zo’n ervaren en enthousiast team te werken. Als ik het eens niet weet, is er altijd wel een collega die mij en de klant verder helpt.”

Nog steeds staan klanten soms verbaasd over het aanbod en het feit dat ze het benodigde glas meteen op maat mee kunnen nemen. “Al zijn er steeds meer die dat inmiddels weten en daar ook op rekenen.” Snel vult hij aan: “En voor spiegels geldt overigens hetzelfde.” Hier is de commerciële man, de verkoopadviseur aan het woord…

Samen weet je alles

De keuze om bij Snepvangers Glas te komen werken is hem heel goed bevallen, vertelt Stefan. “Het is heel leerzaam en mooi om te zien dat hier echt alles op alles wordt gezet om een klant echt te geven wat die wil. De veertig jaar ervaring die het team heeft helpt daarbij enorm natuurlijk. Samen weten we eigenlijk alles. Ik denk dat mede daarom veel mensen ons zo’n vertrouwd adres vinden. En die persoonlijke klantbenadering is voor jezelf ook heel prettig werken. Tevreden gezichten zien maakt je baan echt een stuk leuker.”