BERGEN OP ZOOM – “Onze gasten waren helemaal niet ontevreden over hun verblijf hier”, vertellen Hotel Old Dutch eigenaren Kim van Gorsel en Jeroen van Maurik. “Integendeel zelfs, we kregen prima reviews. Maar één ding misten sommigen wel een beetje." Nu niet meer…
Een ondernemer moet blijven vernieuwen natuurlijk, maar ‘even’ een heel hotel herinrichten doe je niet zomaar. Zeker niet als je open wilt blijven en gasten zo veel mogelijk comfort gunt. “Dus dat hebben we in fases gedaan”, meldt Jeroen. Met de nieuwe ruimte op de benedenverdieping is het project bijna afgerond. “En dat het geslaagd is merken we nu al. We krijgen sindsdien nog betere recensies.”
Aangename verrassing
Wie het hotel voor het eerst na de verbouwing binnenstapt en ook de oude situatie nog kent, weet niet wat ie ziet. Over metamorfoses gesproken… Waar je ooit een vrij grote hal trof is nu een intieme entree en een dito loungeruimte. “Overdag en ’s avonds kunnen onze gasten hier lekker zitten en eventueel wat drinken als ze willen”, vertelt Kim. “En ’s ochtends serveren we hier het ontbijt.” Dat de nieuwe inrichting bevalt is inmiddels wel duidelijk. Jeroen: “Het is goed twee maanden klaar maar we worden nu al door vaste gasten overladen met complimenten. Bijna meteen zag ik dat we nog betere reviews kregen op bijvoorbeeld TripAdvisor. Dat is stiekem toch wel erg leuk.”
Zeer uiteenlopende gasten
In het hotel komen de meest uiteenlopende gasten. Doordeweeks zijn er veel zakelijke klanten, die hier al dan niet voor langere tijd werken of klanten bezoeken. In de weekends en het toeristenseizoen zijn het veelal mensen die de stad en de regio bezoeken. Maar er is nóg een bijzondere categorie: de bezoekers van Gebouw-T. Jeroen vertelt: “Veel grotere bands hebben echt groupies, die ze overal achterna reizen. Die slapen nogal eens hier.” En sinds het hotel een aantal overdekte en goed afgesloten eigen parkeerplaatsen heeft, is het aantal gasten met dure auto’s eveneens toegenomen, vertelt de hotelier lachend.
Bijzonder
Kim vult aan dat er nóg een bijzondere categorie gasten is. Dat zijn de bezoekers van de Engelse en Canadese oorlogsbegraafplaatsen. Hier komt de persoonlijke service van een kleiner hotel van lokale ondernemers duidelijk boven. Geregeld brengen Kim of Jeroen die gasten er zelf heen, om ze een uurtje later weer op te halen.
“Juist dat persoonlijke contact maakt dit zo leuk”, vinden ze allebei. En door de nieuwe ontbijt- annex loungeruimte is dat alleen maar sterker geworden. Sinds kort bakken ze diverse broodsoorten en croissants zelfs vers voor de gasten. Dat is lekker wakker worden! “Oh ja”, vult Jeroen aan. “En op woensdag is het hier nog altijd Koekendag. Dan geven we iedere gast tegenwoordig een verse appelflap mee.”