BERGEN OP ZOOM – Scapino Bergen op Zoom heeft de deuren geopend in De Zeeland met een nieuw logo én een nieuw concept. Al bleek bij aankomst dat ‘geopend’ door het personeel soms wel wat nauw genomen word…
Houten stellingen, lichte kleuren, heldere verlichting: de pas geopende winkel laat een nieuw en ander Scapino zien. Op de voorgevel prijkt het nieuwe logo, onderdeel van de veranderde koers die langzaam overal ingevoerd gaat worden. Volgens rayonmanager Jeroen Grimberg kunnen klanten voortaan rekenen op meer kwaliteit, meer gemak, meer keuze en meer service.
Vroeg dicht
‘Meer open’ zit er blijkbaar niet in. Toen we zaterdag om tien voor vijf een foto van de nieuwe winkel kwamen maken was het personeel al aan het afsluiten. Het rolluik in de entree hing inmiddels half naar beneden. De ingang ernaast was al dicht. Nog even binnen kijken zat er niet meer in. Van de winkel, die volgens het bedrijf bezoekers een andere ervaring gaat bieden, hebben we dus niet veel kunnen zien. Een persbericht vertelt dat schoenen voortaan op model worden gepresenteerd en niet meer op maat.
Eén van de eerste
Samen met nieuwe vestigingen in Roosendaal en Nijmegen behoort deze winkel tot de eerste drie filialen met de nieuwe huisstijl. Vanaf nu gaan meer locaties die aangepaste uitstraling krijgen, meldt hetzelfde persbericht. Scapino is een familiebedrijf, ooit begonnen door schoenmaker Berend Ziengs (1920 – 2003), die in 1946 als winkelier begon en de succesvolle winkelformule Ziengs Schoenen startte. Dat werd later de huidige winkelformule die door Henk Ziengs, zoon van de oprichter, wordt voortgezet. Inmiddels heeft de keten 167 filialen en een webwinkel.