BSD wil resultaten en cijfers citymarketing inzien

BERGEN OP ZOOM – Onder de naam Aangenaam Bergen op Zoom probeert de gemeente op allerlei manieren promotie te genereren voor onder meer wonen, werken en verblijven in deze stad en regio. Louis van de Kallen wil meer en vooral structureel duidelijkheid over wat dit kost en oplevert.

Aanleiding voor de vragen van de BSD’er is het evenementenbeleid. In een conceptplan hieromtrent wordt verwezen naar een impactmonitor, die inzichtelijk zou maken wat de resultaten zijn van evenementen. Die informatie is echter nu niet voor raadsleden beschikbaar, aldus Van der Kallen. Hij wil ze echter wel in kunnen zien.

Resultaten

Dat brengt de fractievoorzitter op de gemeentelijk citymarketing-activiteiten in meer algemene zin. Zijn partij vindt dat eigenlijk jaarlijks gerapporteerd dient te worden, in een soort jaarverslag, wat er aan kosten, personele uren en begrotingen aan wordt gewijd, naast een overzicht van de verzorgde activiteiten en de resultaten hiervan.

Afbeelding van Mudassar Iqbal via Pixabay