BERGEN OP ZOOM – Coalitiepartij GBWP wil weten hoe snel de gemeente vragen beantwoordt, die via het mailadres van de gemeentelijke website binnenkomen. Dat stelt raadslid Betsy de Kock in schriftelijke vragen aan het college, naar aanleiding van een krantenartikel waaruit zou blijken dat Bergen op Zoom slecht scoort bij het beantwoorden van e-mails van burgers. Binnen het college is wethouder Kammeijer verantwoordelijk voor het gemeentelijk communicatieproces.
Met name de snelheid waarmee mails afgehandeld en beantwoord worden zou te wensen overlaten, aldus De Kock. "In het kader van deze slechte berichten vragen wij het college om te kijken naar de status van de procedures", schrijft De Kock. "Wil het onderzoek uit de krant ook zeggen dat de bereikbaarheid per mail écht zo slecht is of is er slechts sprake van een ongelukkig incident en als dat zo is, hoe voorkomen we herhaling?"
Uitvoerig
De brievenschrijfster bevraagt het college uitvoerig over de wijze waarop omgegaan wordt met e-mails en het GBWP-raadslid legt een waslijst van vragen voor. Zoals: Hoeveel vragen krijgt de gemeente binnen via het mailadres op de site? Hoe wordt er omgegaan met deze vragen? Krijgt de vraagsteller een antwoord dat zijn vraag ontvangen of in behandeling is? En, mocht de vraag ingewikkeld zijn: wordt dat dan ook aangegeven hoe men er dan mee omgaat?
Protocol
Ook wil De Kock weten of het e-mailadres goed te vinden op de site en of er een bepaald protocol bestaat hoe er met de vragen per e-mail omgegaan wordt. Vervolgens is ze benieuwd of er op het Stadskantoor wordt gewaakt over de termijn van beantwoorden en zo ja, hoe. En als allerlaatste vraag: sluit het geschetste beeld aan bij de werkelijkheid?